13 Ağustos 2013 Salı

Kütahya Gezi Notları-I

3 günlük bir bayram tatilini geride bıraktık geçtiğimiz günlerde...  Memleketleri farklı eşler için biraz zor geçer bayramlar ... Hele aileler çok uzak şehirlerdeyseler bir taraf için buruk geçer :)) Bu  bayramı ailesinden uzakta geçiren ben oldum ... Bayramı eşimin ailesinin yanında Kütahya'da geçirdik.

Ben çok tanımazdım Kütahya'yı evlenmeden önce, hatta gidip görme fırsatım da olmamıştı. Şimdilerde ise kısa kısa gezilerle şehri tanımaya çalışıyoruz ...

Öncelikle kent merkezine yolu düşenler için, Kütahya'nın olmazsa olmazı şehrin meydanında yer alan Çini Vazo'dur. Şehre her gelenin burada bir fotoğrafı olurmuş :)) Ben de çekmeden edemedim...



Yine her şehrin olmazsa olmazı, şehir kalesi ...
Şehri kuşbakışı olarak izlemek isteyenler için Kütahya Kalesi doğru adrestir ...


Hisar tepesinde bir de Döner Gazino bulunuyor. Yaklaşık 45 dakika içerisinde yani siz yemeğinizi tamamlayana kadar kendi etrafında bir tur tamamlıyor. Baştan sona şehir manzarasının keyfini çıkarmak için ziyaret edebileceğiniz bir mekan...

Kütahya caddelerinde çokça şu soruya rastlarsınız. Ben de size sorayım. "Evliya Çelebi'nin Kütahyalı olduğunu biliyor musunuz?"

Evet ... Seyehatname isimli eserin sahibi Evliya Çelebi Kütahyalı'dır. Hatta Kütahya'da Evliya Çelebi Müzesi'ni ve Evliya Çelebi'nin dedesi Kara Ahmet Bey'in kabrini de gezmeniz de mümkün...


Bunlar şehir merkezine yolu düşenlerin uğrayabilecekleri adresler... Yukarıda saydığım yerlerin birbirine çok uzak mesafede olmadığını söylemekte de fayda var. Kısa bir süre içerisinde hepsini gezebilirsiniz. Kütahya'da görebileceğiniz daha birçok yer var ... Ulu Cami, Çinili Cami, Kurşunlu Cami, Çini Müzesi, Macar Evi, Germiyan Sokağı ... Şehir merkezi dışında ise Dumlupınar Şehitliği, Hayme Ana, Frig Vadisi ziyaret edebileceğiniz yerler...  Hatta Eylül ayı yaklaşmışken hatırlatalım, Eylül ayının ilk pazarı Domaniç ilçesinde Hayme Ana'yı Anma etkinlikleri yapılırmış. Hayme Ana kim derseniz, Osmanlı İmparatorluğu'nun kurucusu Osman Gazi'nin babaannesi, Ertuğrul Gazi'nin annesidir.

Bu saydığım yerlerin bir kısmını ziyaret edemedim henüz, bir kısmına ait ise buraya koyabileceğim güzellikte fotoğraflar bulamadım... Eh o zamanlar blog fikri yoktu aklımda  :) Tekrar gezdiğimde sizin için bol bol fotoğraf çekeceğim :)

Merkezden ayrılmadan önce mutlaka çini sanatının güzellikleri arasında boğulmanızı öneriyorum...

Kütahya'nın ilçeleri de şehir merkezi kadar gelişmiştir, birer küçük Kütahya'dır her biri ... İlçeler özellikle termal turizm açısından gelişmiştir, birçok faydalı kaplıcaya sahiptir. Simav Eynal, Gediz, Emet, Tavşanlı, Yoncalı, Ilıca Harlek gibi merkezlerde şifalı kaynak suları ile termal turizme ev sahipliği yapmaktadır...

Balıkesir, Bursa, Afyon, Uşak, Eskişehir, Bilecik, Manisa şehrin komşuları... Neden tatil rotanızı yeniden gözden geçirip bu güzel şehrin güzellikleriyle ve şifalı suları ile tanışmayı denemiyorsunuz :)))

Sakın bu şehrin güzellikleri burada bitti sanmayın...
Yeni yazılarım yolda :)))

Sakın Kütahyalılar eksik anlatmış diye kızmasınlar !!!
Ben henüz görüp öğrenebildiklerimi yazdım :)))
Desteklerinizle zenginleşecektir bu yazılar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...