20 Ağustos 2013 Salı

Fotoğrafçılığa İlk Adım ...

Kadın, erkek, genç yaşlı, evde, gezide ... Fotoğraf çekilmeyi, en mutlu anlarını ölümsüzleştirmeyi sevmeyen yoktur herhalde ! Rahmetli babaannem bile fotoğraf çekilmeye bayılırdı, anılarda güzel yüzünün daha iyi görünmesi için gözlüklerini çıkarmayı dahi ihmal etmezdi :)

Benim için de fotoğraf çekilmek, güzel manzaralar eşliğinde poz vermek, gezdiğim farklı mekanlara ait hatıraları fotoğraf karelerinde saklamak bir tutku ... Gerçi ben fotoğraf çekmeyi de pek seviyorum ancak bu konuda pek başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim maalesef.
Hal böyle olunca bloguma koyabileceğim güzellikte fotoğraf bulmakta çok zorlanıyorum :)) Aslında eşim tarıfından bana hediye edilen süper bir makinem de var ama iyi fotoğraf makinesi maalesef iyi fotoğraf çekebilmek için yeterli olmuyor ... Bu bir sanat... Ve sanatsal yeteneğin olmadığı yerlerde biraz çabalamak gerekiyor...

İşte ben de güzel fotoğraflar çekebilmek en azından makinemin hakkını verebilmek için fotoğraf işine yeni bir başlangıç yapmaya karar verdim... Açıkçası bunun için bir kursa gidecek vaktim yok. Bu nedenle sağlam bir temel atabileceğim, bu işi iyi öğrenebileceğim kitaplar aradım. Hatta kitapçıda benimle aynı rafları karıştıran bir profesyonele danışmayı ihmal etmedim :))

Kendisi, benim de internette sıkça rastladığım bestseller ve birçok ödül kazanmış bir kitabı önerdi bana : Scott Kelby'nin Dijital Fotoğrafçının El Kitabı isimli kitabı. Bu kitap bir seri aslında, toplam dört ciltten oluşuyor. Kendisi de bu serinin ilk iki cildini okumuş. Ancak ben kitabın sayfalarını incelediğimde teknik anlamda tatmin edici bulmadım. Sadece anı kurtarmak için verilmiş pratik öneriler veriyor. Fotoğraf çekmeyi pratik yoldan öğrenmek isteyenler için ideal bir kitap. Oysa ben bu işin tekniğini öğrenmek istiyordum !



Ve tam pes etmek üzereydim ki aradığım kitabı buldum. Prof.Dr. Özer KANBUROĞLU'nun Fotoğrafın Temel Prensipleri isimli kitabı... Bu kitap fotoğraf konusunda profesyonel olmayan kişilerin anlayabileceği sadelikte hazırlanmış dolu dolu bir kitap. Bir fotoğraf makinesi seçiminden tutun da ufuk çizgisinin yerini belirlenmesine kadar değinilmiş ... Üstelik bu kitap örneklerini sadece bir fotoğraf makinesinin özelliklerine göre anlatmamış. Anlattığı bilgileri tüm makinelere göre yorumlamış ... Geniş bir kitleye hitap ediyor... Özellikle benim gibi fotoğrafa yeni başlayanların sağlam bir temel oluşturabilmek için edinmesi gereken bir kitap.



Prof.Dr. Özer KANBUROĞLU'nun fotoğrafçılık ile ilgili birçok kitabı bulunuyor. Merak edenler için Prof. Dr. Özer KANBUROĞLU ve kitapları ...


Kitabı okumaya yeni başladım... Öğrendiklerimi ve uyguladıklarımı en kısa zamanda bu blogdan paylaşacağım ... Fotoğraf konusunda ne kadar ileri gidebileceğim bakalım! Bu blogdaki fotoğraflar gösterecek :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...