30 Nisan 2014 Çarşamba

Paçanga Böreği

Yarın tatil...
Tatili hafta sonu keyfinde geçirmek için bir kahvaltı önerisine ne dersiniz !
İşte size, çok basit bir o kadar da lezzetli bir börek tarifi...

Paçanga Böreği

İsminin ne anlama geldiği ile ilgili en ufak bir fikrim yok ...
Ben lezzetini bilir onu söylerim ...
Bu böreği sevmeyecek yoktur diye tahmin ediyorum ...
Hemen tarifini veriyorum :)


Malzemeler:

  • 2 adet yufka
  • 150 gram pastırma
  • 200 gram kaşar peyniri
  • 3 adet domates
  • Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:
  • Kaşar peynirini rendeleyin, domatesleri ay dilimi şeklinde doğrayın.
  • Bir yufkayı 8' e bölün.
  • Yufkaların geniş tarafına bir pastırma dilimi, üzerine rendenelenmiş kaşar ve domates dilimleri koyarak rulo şeklinde sarın. (Sigrara böreği gibi, kenarlarını içe doğru katlayarak sarmanız gerekiyor)

  • Şöyle iri, tombik börekleriniz olacak...
  • Börekleri tavada, kızgın yağda kısık ateşte iki yönünü de kızartın...
  • Fazla yağını almak için bir süre kağıt havlu üzerinde bekletin ve sıcak sıcak servis yapabilirsiniz...
Notlar:
  • Seviyorsanız eğer bu böreğe biber de ilave edebilirsiniz.
  • Kızartma ile aranız yoksa eğer fırında da pişirebilirsiniz.





2 yorum:

  1. Bayılırım:) ben bu kainata börek, pide kısacası hamur yemek için gelmiştim. Yanına da salata ya da bir zeytinyağlı;) et olmasa da olur. Ellerine sağlık sıcaklar basmadan yapmalıyım bende. Sevgiler ,kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh biz göçmenler börek yemeden duramayız :)) Hamur işlerinin her türlüsünü keyifle yapar, yeriz :) Benden de sevgiler size ....

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...