16 Eylül 2013 Pazartesi

Damla Sakızlı Un Kurabiyesi

Geçtiğimiz günlerde eşimle birlikte keyifli bir Kuzey Ege yolculuğuna çıkmıştık. Seyahatimizin ilk durağı Gökçeada'yı anlatmaya çalıştım... Diğer durakların detaylarını en kısa zamanda paylaşacağım...Bu gezinin ilk gününden son gününe kadar bizlere eşlik eden bir lezzet vardı: Damla Sakızı....

Kuzey Ege'de damla sakızına her türlü tatlının içerisinde rastlamak mümkün :)
Damla sakızlı muhallebi, damla sakızlı dondurma, damla sakızlı kahve :))
Ve Damla sakızlı kurabiye :))
Aslında bu kurabiyeyi tüm gezi boyunca sadece Bozcaada'da deneme şansımız olduğunu söylemeliyim.
Gerçekten harika bir lezzetti Damla Sakızlı Bademli Tenedos Kurabiyesi :))

Ben henüz orijinal Tenedos yani Bozcaada kurabiyesinin yapımını denemedim ...
Ama damla sakızı lezzetinden daha fazla uzak kalamayacağım için hemen oldukça pratik bir kurabiye yapımına giriştim: Damla Sakızlı Un Kurabiyesi...



Damla Sakızlı Un Kurabiyesi

3.5 Su bardağı un
250 gram oda sıcaklığında margarin
3 tatlı kaşığı purda şekeri
3 tatlı kaşığı damla sakızı macunu

Yapılışı:

Un, geniş bir kaba alınır ve oda sıcaklığındaki margarin, damla sakızı ve pudra şekeri ilave edilerek yoğrulur.

Ceviz  büyüklüğünde parçalar alınarak istenilen şekil verilir.

Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir.



Ben damla sakızını macun olarak kullandığım için miktarı bu kadar fazla. Satın alırken kurabiyelerde 2-3 tatlı kaşığı kullanmam önerilmişti.  Damla sakızını paket kullanacaklar için genelde 1 damla sakızını un haline getirilerek eklenmesi öneriliyor.

Afiyetle kalın :))

6 yorum:

  1. Bayılırım ve ben de çok sık yaparım. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. CANIM BENİM BENDE İSTİYORUM SENİN ELLERİNDEN. HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYENİDE ÇOK ÖZLEDİM :(

    YanıtlaSil
  4. Hatırlattığın iyi oldu canım :) Uzun zamandır yapmamıştım, en kısa zamanda ekliyorum tarifi :)

    YanıtlaSil
  5. Tam kıvamında ve şeklinde olmuş. Bravo usta, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim efendim :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...