24 Eylül 2013 Salı

Alkışlarla Yaşasın

İnsanlar bu dünyaya bıraktıkları ile anılırlar...
Kimi siyasetçi, kimi asker, kimi bilim adamı, kimi sanatçı !!!
Muhteşem eserleri ile bu dünyadan izi silinmeyecek kişilerden biri de hiç şüphesiz Zeki Müren bana sorarsanız ...

Şöyle bir etrafınıza bakın ! Yediden yetmişe var mıdır onun adını duymayan, o güçlü sesi ile söylediği eserleri mırıldanmayan ...



Bir yangının külü ile yeniden yakılanlar (Gönül penceresinden ansızın bakıp geçtin), sevdiğini senede bir gün görmeye razı olanlar (Senede bir gün), sevdiğinin gözünün rengine hasret kalanlar (Akşam oldu hüzünlendim ben yine), hiç ayrılamayacakken kavuşması hayal olanlar (Şimdi Uzaklardasın), bir gün buluşacağı ümidini kaybetmeyenler (Elbet bir gün buluşacağız), sevdiğini koklamaya dahi kıyamayanlar (Manolyam), annesini özleyenler (Annem), öleceğini bilse de sevdiğinden vazgeçmeyenler (Arım Balım Peteğim), sevdiği için herkese meydan okuyanlar (Seviyorum işte var mı diyeceğin?) ...
Kim bilir daha kimler kimler ...


Hani bazı insanlar sanat için yaratılmıştır ya, sanırım Zeki Müren de o isimlerden biri.
Öyle ki bazı eserleri şarkı olmanın ötesine geçmiş adına filmler çekilmiştir. Hatta bazılarında da kendisi bizzat rol almıştır ... Müzisyenliğinin yanında oyunculuktaki başarısını da göstermiştir. Bitti sanmayın,  1965 yılında Bıldırcın Yağmuru isimli bir şiir kitabı yayınlamış, desen tasarımı üzerine aldığı eğitimi sahne kıyafetlerini kendisi tasarlayarak kullanmış...


Ben çocuktum kendisi vefat ettiğinde...Yıllardan 1996...
TRT İzmir Televizyonunun kendisi için düzenlediği ödül töreninde, kendisinin ilk şarkısını okuduğu mikrofonun kendisine hediye edilmesi sırasında geçirdiği kalp krizi sonu yaşama veda etti.

 

Şimdi hatıraları Bodrum'da müzeye dönüştürülen evinde sergilenmektedir. Zamanlama nedeniyle Bodrum'a kadar gidip de evini ziyaret edemedim maalesef ... Yolu düşen Zeki Müren sevenlerin mutlaka ziyaret etmesini hatırlatırım ...


Seslendirdiği birçok şarkıyı sever, zevkle dinlerim ben de ama favorin nedir diye sorarsanız Zeki Müren'in sesinden dinlemeyi en çok sevdiğim eseri söyleyeyim: "Seni ben unutmak istemedim ki !!!"

Vefatının 17. yılında kendisini saygıyla anıyorum ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...