8 Mart 2014 Cumartesi

HACHICO- Bir Köpeğin Hikayesi



Erkenden uyanılan bir hafta sonu sabahına bundan daha güzel eşlik edecek bir film olamazdı sanırım. Köpeklerin sadakatini her daim duymuşuzdur. Hatta ben küçükken kısa süreliğine bir köpeğimiz vardı. 
Kendi gözlerimle de şahit olmuştum sahibine bağlılığına ... İşte film tek kelimeyle bu sadakatin öyküsü ... Filmi bu derecede etkili yapan nokta ise 1923-1935 yılları sırasında Japonya'da gerçekte yaşanan bir hikayeden esinlemiş olması.



Filmin başrol oyuncuları Richard Gere, Joan Allen ve Atika cinsi bir köpek :)


Tokyo Üniversitesi'nde görev yapan profesör Parker Wilson'ın tren istasyonunda bir köpek bulması ile başlar hikaye. Profesör bu kimsesiz köpeği sahiplenir. İkisi arasında tarifsiz bir dostluk kurulur. Hatci, üniversitesine her sabah trenle giden dostuna tren istasyonuna kadar eşlik eder ve sahibinin eve dönüş saatini hesaplayarak her akşam istasyona karşılamaya gider. Ancak dostlukları o kadar da uzun sürmez. Profesörün vefatından sonra dostu Hatci tren istasyonunun kapısında umutla kendisini bekler. Bu durum 9 yıl boyunca ta ki kendisi de gözlerini hayata yumuncaya kadar sürer ...


İşte bu da sadakatin sembolü ...
Hachiko'nun profesörü beklediği Shibuya istasyonunun karşısına dikilen heykeli....


İşte bu da öykünün gerçek kahramanı Hachiko :)
Öyküsünü merak edenler için...


2009 yapımı bu filmi izlemek için fazla geç kalmışız :) 
Hafta sonu ailece keyifli vakit geçirmek isteyenler için güzel bir seçenek olacaktır ... 

6 yorum:

  1. Burayı okurken ağladım:( Filmi seyredersem tansiyonum ne olur bilemem... Bu ara yüreğim hiç kaldırmıyor ama merakım da üst limitte. Moralimin en düzgün olduğu gün deneyeceğim:( Sevgiler kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım, kesinlikle izlemelisiniz :) Özellikle varsa çocuklar, torunlarla birlikte... Hayvan sevgisini ve sadakatini çok güzel işlenmiş çünkü...

      Sil
  2. Selam :) filmin sonu kötü bitmiş. Bu tür sadık köpek hikayeleri çok anlatılır. Sahibinin mezarı başından ayrılmayanlar, filmdeki gibi yolunu gözleyenler. Bol bol ağlamışsınızdır. Ben ağlarım :((
    Bloğumda izleyicilerde resminizi göremedim, merak ettim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Rabia Hanım, film gerçekten çok etkiledi beni :(((
      Bu arada sitenizi ziyaret ettim ve takipçi oldum... Tekrar kontrol edelim bakalım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...