22 Ekim 2013 Salı

Kereviz Sapı Çorbası

Mide kuvvetlendirici, iştah açıcı, böbrekleri çalıştırarak böbreklerdeki kum ve taşı ayrıca karaciğeri temizleyici, tansiyon düşürücü, sinirlenmeyi, stresi ve yorgunluğu önleyici, düş kırıklığı çekenlerin en yakın arkadaşı, unutkanların kurtarıcısı...* Evet, kış mevsiminin pek de tercih edilmeyen sebzesi Kereviz'den bahsediyorum. Her ne kadar pek sevilmese de kerevizin faydalarını gözardı etmek mümkün değil.

Mevsim değişikliği ile birlikte tezgahlarda yerini almaya başlayan kereviz ile yollarımız kesişti geçtiğimiz günlerde. Yemek olarak tüketmeyi pek sevmesem de bu kıymetli sebzenin faydalarından salatasını yaparak yararlanmaya çalışıyorum. Çok yakında tarifini bu blogda bulabileceksiniz.

Tabi bu sağlıklı sebzeden en ufak zerresine kadar istifade etmek gerekiyor. Bu kadar kıymetli bir sebzenin sapı ve yapraklarının boşa gitmesine gönlüm razı gelmedi. Hemen geçtim tezgahımın başına bildiğim terbiye tarifi ile kereviz suyundan faydalanarak hoş kokulu aromatik bir çorba hazırladım. İşte tarifi...






Kereviz Sapı Çorbası

Malzemeler:

1 Kerevizin sapı ve yaprakları
1 Küçük boy soğan
4 Çorba kaşığı zeytinyağ
1 Çay kaşığı tuz
2 Küp şeker

Terbiyesi İçin: 

2 Çorba kaşığı yoğurt
1 Çorba kaşığı un
1 Yumurta sarısı
Yarım limon suyu

Yapılışı:
  • Soğanı ince ince doğruyoruz.
  • Kereviz saplarını ve yapraklarını yıkayıp ince ince doğrayarak soğanlara ilave ediyoruz.
  • Zeytinyağ, tuz ve şekeri ekleyerek kavurmaya başlıyoruz.
  • Soğanlar ve kereviz sapları iyice kavrulunca üzerine 5 bardak sıcak su ilave ediyor ve kaynamaya bırakıyoruz.
  • Ayrı bir kapta, yoğurt, un, yumurta sarısı ve limon suyunu bir arada karıştırıyoruz. 
  • Kaynamakta olan çorbadan birkaç kaşık sıcak su alarak terbiyeye ilave ediyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Ben bu işlemi terbiye ılık bir sıcaklığa gelene kadar yapıyorum. 
  • Ilınan terbiyeyi yavaş yavaş kaynamakta olan çorbaya ilave ediyor ve terbiyeli çorbayı bir müddet beraber kaynatıyoruz. 
Sağlıklı günler...

Kaynak: * 50 Mucize Bitki, http://www.50mucizebitki.com/kereviz.html

5 yorum:

  1. Bayılırım kerevize..çok haksızlık ediliyor, kokusundan şikayet edip de..halbuki çok güzel kokuyor :)
    kerevizin yapraklarını özenle kurutup baharatlarla beraber kullanmayı da severim. bu çorbayı da denemeliyim..çocuklarım sebze yemese de hem de :)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Yaprakları kurutma fikri süper bir fikir Aynur ablacım... Hiç aklıma gelmemişti. Ben de bunu denemeliyim :) Şimdiden afiyet olsun ... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben de doğrayıp derin dondurucuya koymuştum hemen deniyorum sebze yemeyen çocuklar için iyi bir fikir

    YanıtlaSil
  4. Ben de derin dondurucuya doğrayıp koymuştum.Sebze yemeyen çocuklar için iyi bir fikir,hemen pişiriyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin dondurucu da süper fikirmiş... Sizin de ellerinize sağlık Nurcan Hanım...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...