22 Mayıs 2016 Pazar

Yolu Sakarya'dan Geçenler, Islama Köfte Yemeği Denediniz mi?

Şu aralar leyleği havada görmüş misali geziyorum.
Öyle ki artık gezmekten yorgun düştüm... 
Yakın gelecekteki birkaç haftasonumu evde ayaklarımı uzatıp kitap okuyarak geçirmek istiyorum.
Ya da gezip gördüğüm yerleri günlüğüme yazarak :)

Geçtiğimiz hafta sonlarından birinde kısacık bir İstanbul ziyaretimiz olmuştu.
Ailem İstanbul'da olduğu için sık sık gider geliriz İstanbul'a... 
Giderken bir an önce İstanbul'a varabilmenin telaşı, dönüşte de bir an önce eve varıp dinlenebilme acelesiyle şimdiye kadar öyle yol üstündeki şehirlere uğrama fırsatı bulamıyoruz... 

Bu kez ailemizle birlikte dönmenin keyfiyle Sakarya'da kısa bir yemek molası verdik...
Tercihimiz tabi ki Sakarya'nın en meşhur lezzeti, Islama Köfte oldu :))

Islama Köfte ismini duymuştum ama deneme fırsatım olmamıştı şimdiye kadar... Islama derken ne demek istediklerini de düşünmemiştim :) Yerken anlamış oldum :))


Bugüne kadar yemiş olduğum en enteresan köfte servisi idi... 
Köfteler ıslatılmış ve kızarmış ekmek dilimlerinin üzerinde servis ediyor, oldukça lezzetli...


Aslına bakarsanız ıslama köfteyi özel kılan, köftesi değil, ekmeği...
Ekmekler diyet bozduran cinsten :)
Ekmeklerin yanında servis edilen biberli acı sos harika... 


Annemle bir olup bu lezzetli ekmeklerin sırrını almadan ayrılmadık:)
Ekmekler önce toz biber ile renklendirilmiş kemik suyu ile ıslatılıp yukarıdaki gibi kızartılıyor...
İkinci aşama servis sırasında tekrarlanıyor...
Annem evde yapmayı koydu aklına :)
Aslına bakarsanız bayat ekmekleri değerlendirmek için harika bir yöntem.


Aslında Adapazarı'nda Islama Köfte yapan çokça mekan görmeniz mümkün.
Biz yine her zaman olduğu gibi şehrin yerlisine danışarak Yeni Cami Köftecisi'ni tercih ettik...
Mekan hemşehrimiz çıktı :)) Priştine'li balkan göçmeni bir aile tarafından işletiliyor.
Memnun kaldığımız için isim vermekte çekince görmüyorum.


Son olarak yemek çok doyurucu olduğu için biz deneyemedik ama Adapazarı'nın balkabaklarının meşhur olduğunu hatırlatmadan geçmeyelim...


Bizim için güzel, kısa, bir o kadar da lezzetli bir Sakarya molası oldu... Tavsiye olunur ...
Son olarak Adapazarı'nın hatırası Balkabakları ile veda etmek istiyorum :)))

3 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...