8 Nisan 2014 Salı

Pudingli Muzlu Piramit Pasta

Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba :)
Hasta geçen günlerin ardından iyileşmemi kutlamak ve ağzımızı tatlandırmak için bir tatlı hazırlayayım dedim. Ama bu mevsimde yakalanılan grip çok acımasız. Öyle kolay kolay iyileştirmiyor insanı. Bu durumda beni yormayacak, basit ve pratik bir çözüm düşünürken aklıma bu piramit pasta geldi :)




Evdeki malzemelerle çok kısa sürede yapılan bu pasta, hem çok hafif, hem de çok güzel görünüyor...
Vanilyalı muzlu piramit pasta için ihtiyacınız olan şeyler, iki paket pötibör bisküvi, krema ve meyve :)
Kremayı evde de yapabilirsiniz tabi ama ben bugün krema yerine çok daha pratik bir çözüm öneriyorum :) Puding kullanmak ...



Yapılışı ilk kez deneyecekler için biraz karmaşık olabilir.
Zira eşim bitene kadar bunun nasıl pastaya dönüşeceğini anlamak için meraka başımda bekleyip durdu :)
O nedenle, bazı aşamaları için fotoğraf da eklemeye çalıştım.
Ve ....
Şimdi tarif zamanı ...


Pudingli Muzlu Piramit Pasta 

Malzemeler


  • 1 paket söke un vanilyalı puding
  • 1 paket krem şanti
  • 4 bardak süt
  • 40 adet potibör büskivi
  • 2 adet muz


Yapılışı

  • Öncelikle pudingi hazırlayalım.
  • Pudingi hazırlarken, normalden daha koyu bir kıvam elde etmek gerektiğinden sütü üzerinde yazan tariften daha az kullandım. 3 bardak üst ile hazırladım.
  • Puding soğurken krem şantiyi bir bardak soğuk süt ile hazırlayalım. 
  • Hazırladığımız krem şantinin yarısını soğuyan vanilyalı puding ile karıştıralım. 
  • Düz bir tepsinin üzerine kesilerek büyütülmüş bir buzdolabı poşeti ya da strech film serelim.
  • Bu zeminin üzerine, 3 adet enine 5 adet boyuna  bisküvi dizelim. 
  • Dizilen bu bisküvilerin üzerine vanilyalı pudingi sürelim.
  • Pudingin üzerine yine aynı boyutlarda, alttakilerin üzerinde oturacak şekilde bisküvi dizelim ve yine krema sürelim.
  • Son katta ise, orta sıra boş kalacak şekilde sadece kenarlara 5'şer adet bisküvi dizelim ve üzerine yine krema sürelim. 
  • Ortaya ise isteğiniz meyveyi yerleştirebilirsiniz. (Bu surumu aşağıdaki şekilde özetlemeye çalıştım).

  • Ve en kritik aşama... Pastaya piramit şekli vermek...
  • Orta sırayı sabit tutarak, bisküvili zeminin iki kenardan kaldırarak ortada bu iki kenarı birleştirin. Ve üçgen bir şekil elde edin. (Bunu da aşağıda şekilde göstermeye çalıştım.)


  • Poşetin üzerinden pastayı düzelterek şekil verin ve poşeti açarak kalan kremayı üzerine sürerek düzgün bir yüzey oluşturmaya çalışın.

  • Bu işlem tamamlandıktan sonra pastayı poşeti ile kapatarak buzdolabına kaldırabilirsiniz.
  • Birkaç saat sonra yemeye hazır olacaktır ...


Notlar: 
  • Bu kadar uzun yazdığıma bakmayın, yapması yazmaktan daha kolay :)
  • Daha bol krema istiyorsanız aynı işlemi iki paket puding kullanarak da yapabilirsiniz.
  • Üzerini süslemek hayal gücünüze kalmış, istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. (Benim süslemeye enerjim kalmamıştı maalesef :( ) 


Afiyetler olsun....





7 yorum:

  1. Edacığım ben de neredeyse son postuna yazacaktım "nerelerdesin" diye. Grip atlatmışsın çok geçmiş olsun. Biz de ailece ocak ayı ortası hastalanıp, şubat sonuna kadar al gülüm ver gülüm yapmıştık:( Geçmişler olsun aramızdasın diyorum ve bu güzel hafif paylaşım için ellerine sağlık diyorum:)) Hoş geldin:) Bu arada Bisküviye bayılırım. Benim mide problemlerimin en büyük dostudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım, çok teşekkür ederim.... Sizinle yüzyüze tanışmak kısmet olmadı ama inşallah bir gün tanışırız. Ben artık aileden biri gibi hissediyorum sizin için... Sizlere de çok çok geçmiş olsun. Bisküviyi seviyorsanız bu tatlı tam size göre o zaman :))

      Sil
  2. çok güzel görünüyor edacım ellerine sağlık mis gibi yanında bir çay ohhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ebrucum :) Söke Un'un Vanilyalı Pudingi çok yakıştı bu tatlıya ... Üstelik puding ile yapmak işimi de kolaylaştırdı. Tekrar teşekkürler...

      Sil
  3. Great post on "The banana pudding cake Pyramid". As a professional chef i have to appreciate your work. Keep Posting useful posts like this. Keep in touch with my websites- sugar craft flower courses | piping course dubai

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...