25 Mayıs 2016 Çarşamba

Eskişehir'in Meşhur Lezzetleri

Bazı şehirleri bir başka seviyorum...
Tekrar tekrar gidip gezip görmek, hatta bazen orada yaşamak bile istiyorum...
Eskişehir de bu şehirlerden biri...
Kalabalık ama sakin, eğlenceli ama huzur verici bir şehir...
Bir o kadar da lezzetli...

Tek günlük Eskişehir gezimizden kalan lezzet duraklarını listeledim...
Eskişehir gezimizi tekrarlamaya kararlıyız, o nedenle yeni önerilerinizi bekliyorum...
Gelin bu listeyi birlikte çoğaltalım...

Çibörek

Kırım mutfağının Eskişehir'de turistler tarafından en bilinen tadı Çibörek...
Eskişehir'e ilk gelişimizde, yine halkın tavsiyeleriyle, keşfettiğimiz bu mekana her Eskişehir gezimizde uğramadan dönemiyoruz...


İncecik hamur içerisinde lezzetli harcı ile nar gibi kızarmış çibörekler için tercihimiz Hamamyolu'nda bulunan Papağan...
Lezzetini anlatmak için kapıda oluşan kuyrukları anlatmak yeterli olabilir sanırım...
Evet, çok bilindik bir mekan olduğu için özellikle tatil günlerinde sıra beklemek zorunda kalabilirsiniz..

Balaban Köfte




Balaban Eskişehir'e özel bir kebap aslında. İskender kebabın köfteyle yapılmışı gibi görünse de bazı detayları farklı...


Mesela iskenderde sadece sos ile ıslatılan pideler balaban kebapta öncelikle kemik suyu ile ıslatılıyor... Sonrasında üzerine sırasıyla inceltilmiş yoğurt, sos ve tereyağ ilave ediliyor...
Üzerinde sadece köfte, sadece bonfile ya da ikisi karışık servis edilebiliyor...


Benim tercihim karışık balaban oldu... Tabi ki yine doğru tercih :) Çünkü her ikisini de tatma fırsatı buldum ve köfteden çok bonfileyi beğendim. Gerçekten güzel pişmişti... Bir daha gitsem sadece bonfile olanı tercih ederim...

Sifon Limonata

Açıkçası ismi biraz itici, ama tadı hoş :))
Eskişehir'e özel bir içecekmiş Sifon limonata...


Bir miktar limon ya da portakal özünün içerisine soda ilave edilerek yapılıyormuş ...
Eskişehir'in Hamamyolu Caddesinde el arabası ile bu limonatayı satan bir çok satıcı görebilirsiniz.

Sütlü Tatlılar

Gezimizin sonunda aşırı derecede yorulduğumuz için tren istasyonunu yakın bir mekanda mola vermek istedik... Haller Gençlik Merkezinde Mazlumlar Muhallebicisinde hem biraz dinlenmek hem de ağzımızı tatlandırmak için kısa bir mola verdik... Yine buldum Rumeli göçmenlerini :)) Nesiller öncesi Makedonya'dan göç etmiş bir ailenin işlettiği bir mekan burası...
Bu Rumeli göçmenleri iyi yemek yapıyorlar sanki :)) Değil mi :))


Burada sütlü tatlıların her çeşidini bulmak mümkün. En meşhuru da su muhallebisiymiş. Özelliğinin şekersiz yapılarak, üzerine pudra şekeri ve gülsuyu ile servis edilmesi olduğunu söylediler... Ama biz eşimle gülsuyu sever olmadığımızdan bu tatlıyı mecburen elemek zorunda kaldık...


Benim tercihim fırın sütlaç, eşiminki ise keşkül oldu... Aslına bakarsanız normalde fırın sütlaç yemek ilk tercihim değildir ama bu kez enteresan bir şekilde canım çekti... Hislerim çok kuvvetlidir... Çok doğru bir tercih yapmışım... Tabi eşimin tercihi keşküle de ortak olmadan edemedim... Hakikaten çok beğendim...


Ankara'ya yakın olması ve eşimin memleketi Kütahya yolu üzerinde bulunması nedeniyle Eskişehir'i daha çok ziyaret edeceğim gibi görünüyor :)
Bu nedenle bir sonraki gezimiz için yorumlar kısmına bırakacağınız tavsiyeleri özenle not alacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...